Τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Δ΄, Ε΄και Στ΄τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον χώρο του ΤΙΤΑΝ και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Παρατηρώντας την Επιστήμη”. Αρχικά παρακολούθησαν ένα video animation με πληροφορίες για το DNA. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε 4 διαδραστικά πειράματα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών. προκειμένου να μυηθούν και να κατανοήσουν τις βασικές αρχές της συμπληρωματικότητας που διέπουν τη δημιουργία του DNA.
1. DNA ORIGAMI: Δόθηκε στους μαθητές μια κόλλα Α4 στην οποία έχουν αποτυπωθεί οι βασικές αρχές που διέπουν τη δομή και τη λειτουργία του βιομορίου αυτού και οποία με συγκεκριμένη αλληλουχία διπλωμάτων μετατρέπεται σε τρισδιάστατο πρότυπο της διπλής έλικας του DNA.
2. ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ ΜΕ ΧΆΝΤΡΕΣ: Οι μαθητές αφού πήραν τέσσερα χρώματα από χάντρες οι οποίες αντιστοιχούν στις τέσσερις βάσεις του DNA, τις πέρασαν από ένα κορδόνι με βάση σχέδια γονιδίων και εφαρμόζοντας τον κανόνα της συμπληρωματικότητας κατασκεύασαν τη δεύτερη αλυσίδα (κλώνο) του γενετικού κώδικα.
3. ΜΙKΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΤHΡΗΣΗ: Οι μαθητές παρατήρησαν στο μικροσκόπιο βιολογικά δείγματα και τα οποία κλήθηκαν να τα περιγράψουν.
4. DNA ΑΠΟ ΜΠΑΝΑΝΑ: Οι μαθητές μέσα από ένα πολύ απλό και ασφαλές χημικό πείραμα εκχύλισαν dna από μπανάνα και παρατήρησαν καθώς αναδυόταν σε αιθανολικό διάλυμα μέσα από ειδικούς ογκομετρικούς σωλήνες.