Tην Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025, στο αμφιθέατρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) στην Περιβόλα Πατρών πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Νέο Πρόγραμμα Σπουδών – Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Τοπική Γεωγραφία και Τοπική Ιστορία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».
Η ημερίδα συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, την Επόπτρια Ποιότητας της Α/θμιας Εκπαίδευσης κ. Αικατερίνη Νικολοπούλου, τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Αχαΐας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ». Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη του νέου Προγράμματος Σπουδών «Ενεργός Πολίτης» και η συμβολή του στην καλλιέργεια της δημοκρατικής συνείδησης καθώς και της ενεργούς συμμετοχής στη μαθησιακή διαδικασία.
Το τελευταίο μέρος της εκδήλωσης ήταν αφιερωμένο σε καλές πρακτικές σχολείων (Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Αικατερίνη Γεώρμα, Δ.Σ. Ροϊτίκων και Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών). Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η παρουσίαση του Δημοτικού Σχολείου Ροϊτίκων Πατρών, το οποίο συμμετείχε σε δίκτυο συνεργασίας με το Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Πατρών, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, το 29ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών και το Δημοτικό Σχολείο Ακταίου. Το δίκτυο εργάστηκε συστηματικά καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με θέμα την τοπική ιστορία.
Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν περιλάμβαναν τη δημιουργία λαογραφικού μουσείου στο σχολείο, τη μελέτη μνημείων και σύγχρονων αξιοθεάτων της Πάτρας, την ανάδειξη σημαντικών προσωπικοτήτων της πόλης και την έρευνα της τοπικής ιστορίας της κοινότητας Ροϊτίκων. Επίσης, καταρτίστηκε τουριστικός οδηγός της Πάτρας στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Η παρουσίαση των δράσεων πραγματοποιήθηκε από τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Ροϊτίκων, κ. Κωνσταντίνο Κακαβά, πλαισιωμένο από οκτώ μαθητές, οι οποίοι εκπροσώπησαν το σύνολο των συμμετεχόντων μαθητών.
Η ημερίδα ανέδειξε τη σημασία της τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς ως μέσων για την καλλιέργεια της ενεργούς πολιτειότητας και προσέφερε ένα πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ θεσμών, εκπαιδευτικών και μαθητών, με στόχο ένα ζωντανό και συμμετοχικό σχολείο.