Μια νέα γενιά πιο ευαισθητοποιημένη σε θέματα προστασίας των ζώων, της φύσης και της ζωής, “γεννιέται” μέσα από εκδηλώσεις, όπως η “Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας” που γιορτάστηκε και στο δικό μας σχολείο. Έτσι την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκαν αρκετές δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό των μαθητών πάνω στο θέμα της εγκατάλειψης των ζώων από τον άνθρωπο και την ενίσχυση της φιλοζωίας. Όλοι οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, την ενημέρωση που πραγματοποίησε η Πανελλήνια Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, που αποσκοπούσε στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης και στην υιοθέτηση υπεύθυνων στάσεων απέναντι στα ζώα. Επίσης, κατόπιν πρωτοβουλίας των μαθητών της Γ΄ Τάξης οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε Έκθεση Κατοικίδιων Ζώων στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Στη συγκεκριμένη δράση συμμετείχαν όλες οι τάξεις του σχολείου.
Στην Α΄ τάξη ως αφόρμηση των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων προβλήθηκαν εικόνες δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων και κλήθηκαν οι μαθητές να εντοπίσουν τις ομοιότητες, τις διαφορές καθώς και τις ανάγκες αυτών, κατανοώντας έτσι τις δύο αυτές κατηγορίες. Έπειτα στον προαύλιο χώρο του σχολείου οι μαθητές διαδραμάτισαν ένα παιχνίδι ρόλων σχετιζόμενο με τις αντιδράσεις των ανθρώπων στα αδέσποτα και στα δεσποζόμενα ζώα προσπαθώντας έτσι να κατανοήσουν οι μαθητές τα συναισθήματα των τετράποδων φίλων μας. Στην επόμενη δράση οι μικροί μαθητές, αφού ζωγράφισαν τα δικαιώματα των ζώων , έφτιαξαν κολλάζ με τις ζωγραφιές τους οι οποίες αποτυπώθηκαν σε ένα χαρούμενο βίντεο με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού της Αγγλικής Γλώσσας, η οποία είχε και την επιμέλεια δημιουργίας του. Τέλος παρακολούθησαν την έκθεση μικρών ζώων που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας.
Οι μαθητές της Β’ τάξης διάβασαν το βιβλίο “Ένα ελεφαντάκι σε κίνδυνο” του Roberto Piumini και ένα απόσπασμα από το βιβλίο “Ο τριγωνοψαρούλης” του Βαγγέλη Ηλιόπουλου με τίτλο “Ο τελευταίος ιππόκαμπος” (από το Ανθολόγιο Α-Β τάξης). Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συζήτηση γύρω από τα ζώα με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους σχετικά με την προστασία τους. Αργότερα οι μαθητές κατασκεύασαν μικρές πολύχρωμες γατούλες. Τέλος, έφτιαξαν ένα κολλάζ με θέμα “Τα ζωάκια τα προσέχω και παρέα μου τα έχω” αποτελούμενο από ζωγραφιές και μηνύματα των μαθητών, το οποίο και διακόσμησε το χώρο της έκθεσης κατοικίδιων ζώων.
Οι μαθητές της Γ΄ και της Δ΄ Τάξης παρακολούθησαν από κοινού την ενημερωτική τηλεσυνάντηση και στη συνέχεια ακολούθησαν σχετικές ερωτήσεις από τους μαθητές στο chat και απαντήσεις από τους ομιλητές. Ολοκλήρωσαν τις δράσεις τους με την κατασκευή τριών κολλάζ με εικόνες ζώων και συνθήματα με στόχο την καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον και εκτέθηκαν στον χώρο της έκθεσης των κατοικίδιων ζώων.
Η Ε΄ τάξη συμμετείχε στην ενημερωτική τηλεσυνάντηση και έγινε διαλογική συζήτηση με σκοπό την ευαισθητοποίηση τους για την βιοποικιλότητα με έμφαση στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό πλάσμα. Έφτιαξαν κολλάζ με φωτογραφίες ζώων και συνθήματα για την ενεργό προάσπισή τους.
Οι μαθητές της Στ΄ τάξης σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της τάξης και την εκπαιδευτικό της Πληροφορικής δημιούργησαν καλλιτεχνικές αφίσες με τη χρήση Η/Υ στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου με θέμα την Πανελλήνια Ημέρα Φιλοζωίας.
Δείτε το βίντεο της Α΄ τάξης εδώ.